Koen Moeyersons

Provincieraadslid & Gemeenteraadslid

Koen Moeyersons of gewoonweg “Moeyer” (°11 augustus 1981) is de zoon van Marie-Jo Meeus (actief bij o.a. Ziekenzorg, Okra en Rode Kruis - Bloedgevers) en Conrad Moeyersons. Hij is getrouwd met Tinne Stukkens (volleybalclub “De Vedetten”, Koestering, Koor “Amicale”,...), dochter van “juf” Lut van Nieuwenhoven van de Kouterschool en Stef Stukkens (†2012). Koen en Tinne hebben samen 2 kinderen: Nelle (2011) en Cis (2013).

Koen woont in Steenhuffel, maar zijn roots liggen in Londerzeel Sint-Jozef waar hij in de Chiro heeft gezeten. Eerst als lid, later als leider en hoofdleider. Daar werd de basis voor zijn sociaal engagement gelegd. Zo was en is hij o.a. actief in het gewest en verbond van de Chiro, jeugdhuis Heidestip, MC Gertrude, spaarkas ’t Excuus, het feestcomité van kleuterschool de Huffeltjes, kookouder bij Chiro Meisjes Steenhuffel, oudercomité lagere school Ter Elst, …

Hij stond mee aan de wieg van N-VA Londerzeel en vertegenwoordigde in 2006 samen met Nadia Sminate als enigen de N-VA op een samenwerkingslijst met CD&V. Koen (vanop de 11e plaats) en Nadia (vanop de 21e plaats) waren onmiddellijk verkozen en werden gemeenteraadslid. Sinds 2012 werd Koen ook verkozen als provincieraadslid. Hij is daar momenteel voorzitter van de commissie die zich ontfermt over oa wateroverlast.

Met de Vlaamse, federale en Europese verkiezingen in 2014 en 2019 was Koen campagneleider voor de provincie Vlaams Brabant in opdracht van Ben Weyts en Theo Francken.
Beroepshalve is hij aan de slag als parlementair medewerker in het Vlaams Parlement.

Als hij niet met zijn gezin op een activiteit van een lokale vereniging of van een andere N-VA afdeling te vinden is, kan je hem aantreffen op een quiz met zijn vrienden van de quizploeg “De Lee Touwers”.