Oppositievoorstel zorgt voor meer kleur en kunst in de straten

Op 20 april 2021

Wederom brengt het gemeentebestuur van Londerzeel een voorstel van de oppositie in uitvoering. N-VA gemeenteraadslid Koen Moeyersons stelde reeds op de gemeenteraad van september 2019 voor om elektriciteits- en nutskasten te verfraaien met foto’s, stickers of tekeningen om visuele vervuiling in het dorp tegen te gaan. “Na anderhalf jaar wachten en het bestuur verschillende keren herinnerd te hebben aan dit voorstel krijgt Londerzeel wat meer kleur en kunst in de straten”, zegt Koen Moeyersons.

In september 2019 bracht N-VA het voorstel om bijvoorbeeld oude foto’s, gelinkt aan de locatie uit te vergroten en die op een grijze elektriciteitskast te bevestigen. “Een pot verf, enkele borstels of stickers is de grote kost niet en we wouden hier ook graag de heemkundige kring, lokale kunstenaars of leerlingen van De Academie bij betrekken.”

Dit punt werd toen van de agenda gehaald en de meerderheid beloofde ons hierop terug te komen en dit samen met onze fractie uit te werken. Ter goeder trouw ging N-VA hiermee akkoord, maar nu -anderhalf jaar later- moeten we helaas weer vaststellen dat het gemeentebestuur de pluimen op zijn hoed steekt.

Nu wordt een tiental nutskasten over gans Londerzeel bekleed met oude dorpsfoto’s gelinkt aan de locatie.

“Prima dat onze voorstellen door het gemeentebestuur gesmaakt worden, maar doen alsof ook dit idee van de meerderheid komt, is weerom een loopje nemen met de waarheid.”

Het is nog niet duidelijk vanaf wanneer we de kleurrijk aangeklede elektriciteitskasten in het straatbeeld mogen verwachten.