Londerzeel biedt bruidsparen de mogelijkheid in openlucht te trouwen

Op 27 februari 2021

Afgelopen gemeenteraad stelde N-VA raadslid Koen Moeyersons voor om bruidsparen ook de mogelijkheid te geven om op buitenlocatie de huwelijksgeloften te voltrekken. Tot op vandaag kan dit enkel in de Raadszaal van het Administratief Centrum. De eerste reacties van de meerderheid op dit voorstel waren niet veelbelovend, maar afgelopen gemeenteraad stemde het gemeentebestuur toch in met het voorstel uit de oppositiepartij.

“Binnenkort kan er in onze gemeente gekozen worden om in openlucht de liefde te bezegelen”, zegt Moeyersons. “Die mogelijkheid om huwelijksgeloften te voltrekken in idyllisch groen zoals de Groene Long (gelegen achter het Administratief Centrum) zal voor velen heel fijn nieuws zijn.”

Na aangenomen N-VA voorstellen zoals de motie Brusselse Stadstol, livestreaming van de openbare zittingen en de inzameling van oud IT-materiaal in ruil voor de aankoop van bosgrond is dit een volgend oppositievoorstel dat de meerderheid genegen is en mee haar schouders onder zet. Een constructieve samenwerking tussen meerderheid en oppositie is alleszins in het belang van al onze inwoners.

Het gemeentebestuur zal nu alles in het werk stellen om het trouwen in openlucht zo snel mogelijk uit te rollen.

Zie ook: Het Laatste Nieuws/de Ring-Brussel