Bedrijventerrein Londerzeel krijgt nieuwe bewegwijzering

Op 4 maart 2019

Ondernemersgroep Londerzeel (OGL) en het gemeentebestuur hebben komaf gemaakt met de wirwar aan infoborden en wegwijzers in het bedrijventerrein en kozen voor een nieuwe overzichtelijke bewegwijzering. Daarmee is de eerste stap naar de verfraaiing van het bedrijventerrein gezet.

In 2018 werd een conceptstudie uitgewerkt om de bedrijven beter in kaart te brengen zodat de vele, soms buitenlandse, bezoekers vlotter tot hun bestemming zouden geraken.

Nadia Sminate: “OGL was al langer vragende partij om het aanzicht van het bedrijventerrein te verbeteren. Eén van de grootste klachten was de onduidelijkheid van de wegwijzers, die helemaal niet meer up to date waren. De gemeente heeft een budget van 11.000 euro voorzien voor de realisatie van dit project. De opdracht zal in twee fases verlopen. In een eerste fase werd de oude bewegwijzering weggenomen en werden de nieuwe borden geplaatst. Die zullen door het gebruik van kleuren het bedrijventerrein meer overzichtelijk en beter toegankelijk moeten maken. Daarnaast worden aan de toegangszones van het bedrijventerrein 2 nieuwe infoborden geplaatst. Bedrijven zullen eventueel ook de mogelijkheid krijgen om daarop hun logo te plaatsen. In een tweede fase zal aan de bedrijven de mogelijkheid worden geboden om aanvullend op de bewegwijzering een gekleurde bedrijfstotem te plaatsen ter hoogte van het bedrijf.”

“De verfraaiing van het bedrijventerrein is een absolute must indien we ook in de toekomst het bedrijventerrein van Londerzeel willen zien floreren”, aldus Chris Bergmans, voorzitter OGL. “De nieuwe bewegwijzering is een eerste stap in de goede richting maar als we ook in de toekomst als economisch knooppunt van de regio onze rol willen blijven spelen moeten we verder investeren in het bedrijventerrein. Een vernieuwing van de asfaltering en een heraanplant van het groen dringen zich in de nabije toekomst op.”