VOC Malderen zal jaarlijkse steun krijgen van Vlaanderen: dit jaar voor het eerst 6.355 euro

Op 27 juli 2021

Vlaams dierenminister Ben Weyts voorziet voor het eerst structurele steun voor erkende dierenasielen. “Voor onze gemeente komt het Vogelopvangcentrum in Malderen in beeld”, zegt raadslid Sanne Eeckelers (N-VA). Dit jaar krijgt het VOC een budget van 6.355 euro. “Elk jaar kan dat schommelen op basis van de opvangcapaciteit die ze voorzien en het aantal effectief opgevangen dieren.”

Elke dag zetten tal van dierenasielmedewerkers en -vrijwilligers zich in om dieren die in het VOC verblijven de best mogelijke zorgen te geven. Vaak gaat het om verwaarloosde, verdwaalde of gewonde dieren die in sommige gevallen specifieke noden met zich meebrengen inzake huisvesting of voedsel. “Deze Vlaamse steun van 6.355 euro is een erkenning voor de tomeloze inzet van alle medewerkers van het VOC”, zegt Sanne Eeckelers. “Ook voor het lokaal dierenwelzijnsbeleid is een goede wisselwerking tussen de gemeente en een dierenasiel uiterst belangrijk.”

Lees verder via: Het Laatste Nieuws/de Ring-Brussel