Marktkramer Joseph Bollé zal N-VA lijst vervoegen

Op 12 februari 2024, over deze onderwerpen: Markt, Verkiezingen 2024

N-VA Londerzeel maakt één voor één haar kandidaten bekend die in oktober zullen opkomen tijdens de gemeenteraadsverkiezingen. Eén van hen is marktkramer en schoenenverkoper Joseph Bollé uit Londerzeel. “Het huidige bestuur heeft absoluut geen oren naar hoe een wekelijkse markt georganiseerd moet worden”, zegt Bollé. “De markt in Londerzeel is van heinde en verre gekend om haar gezelligheid en vele kramen. Maar niets van dit alles staat nog overeind. De enige partij die de afgelopen jaren opgekomen is voor de marktkramers, is N-VA.”

“We hebben oor naar de grieven en bezorgdheden die tot bij ons komen”, zegt fractieleider van N-VA Londerzeel, Nadia Sminate. “Een markt maakt deel uit van het sociaal en economisch weefsel van een gemeente. De marktkramers verdienen absoluut onze steun. Wij zijn erg vereerd dat Joseph zich aansluit bij onze lokale bestuursafdeling, zodat ook de marktkramers nu een politieke stem hebben.”

N-VA raadslid Gerda Verhulst vult aan: “Op de gemeenteraad hebben we het bestuur meerdere keren ondervraagd over de organisatie van de markt. Steevast verschuilt de meerderheid zich achter adviezen voor de marktopstelling, maar ze vergeten daarbij dat deze mensen elke ochtend erg vroeg opstaan om brood op de plank te brengen”, besluit Verhulst.