Gemeente stapt mee in N-VA voorstel voor een gerichter en efficiënter Vuilnisbakkenplan

Op 31 januari 2021

Londerzeel heeft net als vele andere gemeenten maar al te vaak te maken met zwerfvuil en sluikstort. Zowel de intercommunale INCOVO, de gemeente, als de vele vrijwilligers namen reeds al heel wat initiatieven om deze problematiek aan te pakken. Een deel van de oplossing zou een gerichter en efficiëntere plaatsing en monitoring van de straatvuilbakken kunnen zijn.

Raadslid Koen Vanhoof diende op de gemeenteraad van dinsdag 26 januari jl. een voorstel in om als gemeente toe te treden tot het project "Vuilnisbakkenplan" van Mooimakers.

"Door in te stappen in dit project zal de gemeente zowel inhoudelijk als financieel ondersteund worden om de openbare vuilnisbakken te monitoren, (visueel) te verbeteren, te verplaatsen of bij te plaatsen. We zijn tevreden dat de gemeenteraad eensgezind ons voorstel goedkeurde", zegt Vanhoof.

De gemeente kan via Mooimakers onder andere opleidingen volgen en via een digitaal platform zorgt Mooimakers voor de nodige monitoring. Londerzeel krijgt € 8.000 steun van Mooimakers om dit project extra te ondersteunen.