Camerabewaking recyclagepark goedgekeurd

Op 6 februari 2019

Aangezien er in de omgeving van het recyclagepark vaak wordt gesluikstort en onze politiediensten onmogelijk alle gevoelige plaatsen kunnen controleren, vroeg N-VA Londerzeel om er vaste camera’s te plaatsen, om zowel repressief als preventief op te treden tegen sluikstort en zwerfvuil. "Incovo zou hierbij instaan voor de verwerking van de beelden en heeft bevoegde medewerkers die GAS-boetes kunnen uitschrijven," zegt N-VA raadslid Koen Vanhoof. "Indien nodig wordt ook de politie op de hoogte gebracht. Op deze manier kan dit asociale gedrag vastgelegd en in kaart gebracht worden en kunnen de daders van zulke verachtelijke praktijken gevat worden."

Dit punt werd eind december 2018 goedgekeurd op het College van Burgemeester en Schepenen en kreeg ook op 22 januari 2019 de steun van de voltallige gemeenteraad.

“Onze mooie gemeente ligt ons zeer nauw aan het hart en we zullen in de toekomst nog zulke voorstellen indienen”, besluit Koen Vanhoof.