Slim beheer voor Londerzeels zwembad

Op 16 mei 2014

Eerder vorig jaar werd het golfslagbad al hersteld en werd gekeken hoe het personeel efficiënter kon worden ingezet. Vanaf 1 april van dit jaar zal er in het zwembad ook een nieuwe uurregeling van toepassing worden, waarbij de piekuren logischerwijs anders worden aangerekend dan de daluren. In de praktijk wil dit zeggen dat in de piekuren alle baden (sport-, instructie- en recreatiebad) geopend zijn, terwijl er tijdens de (goedkopere) daluren enkel in het sport- en instructiebad zal kunnen worden gezwommen. Dit moet vermijden dat er tijdens de daluren, wanneer het bad er wat verlaten bij ligt, evenveel mensen en middelen moeten worden ingezet als tijdens de piekuren

Gerda Verhulst, schepen van Sport (N-VA): “We mogen niet vergeten dat ons zwembad de meest ruime openingsuren in de omtrek kende, waarbij niet alle baden op elk moment even optimaal werden bezet. De nieuwe openingsuren stemmen beter overeen met de drukke en kalme perioden tijdens het schooljaar en de vakanties en de nieuwe tarieven zijn vergelijkbaar met die van andere zwembaden in de omgeving. Ons zwembad is niet alleen een grote aantrekkingspool in onze gemeente en omstreken, het heeft bovendien een belangrijke maatschappelijke waarde. Om dit zo te houden, moeten we slimme keuzes durven maken en herschikkingen durven doorvoeren.”