Koen Moeyersons

Provincieraadslid

Koen Moeyersons (°11 augustus 1981) is de zoon van Marie-Jo Meeus, actief bij o.a. Ziekenzorg en Bloedgevers, en Conrad Moeyersons.
Hij is getrouwd met Tinne Stukkens, dochter van “juf” Lut van Nieuwenhoven van de Kouterschool en Stef Stukkens (†2012). Samen hebben ze 2 kinderen: Nelle (2011) en Cis (2013).
Koen woont in Steenhuffel, maar zijn roots liggen in Londerzeel Sint-Jozef waar hij in de Chiro heeft gezeten. Eerst als lid, later als leider en hoofdleider. Daar werd de basis voor zijn sociaal engagement gelegd. Zo was en is hij o.a. actief in het gewest en verbond van de Chiro, jeugdhuis Heidestip, MC Gertrude, spaarkas ’t Excuus, het feestcomité van kleuterschool de Huffeltjes…

Hij stond mee aan de wieg van N-VA Londerzeel en vertegenwoordigde in 2006 samen met Nadia Sminate als enigen de N-VA op een samenwerkingslijst met CD&V. Koen (vanop de 11e plaats) en Nadia (vanop de 21e plaats) waren onmiddellijk verkozen en werden gemeenteraadslid. Sinds 2012 werd Koen ook verkozen als provincieraadslid. Momenteel is hij fractieleider van N-VA Londerzeel en voorzitter van de commissie Openbare Ruimte.
Met de Vlaamse en federale verkiezingen in 2014 was Koen campagneleider voor Ben Weyts en Theo Francken. Daarna ging hij aan de slag als parlementair medewerker in het Vlaams Parlement.

Als hij niet met zijn gezin op een activiteit van een lokale vereniging of van een andere N-VA afdeling te vinden is, kan je hem aantreffenop een quiz met zijn vrienden van de quizploeg “De Lee Touwers”.