Op- en afrittencomplex A12 komt er eindelijk!

Op 25 maart 2017

“De Vlaamse Regering investeert fors in onze wegen en daar plukken ook Londerzeel en Meise de vruchten van. De planning van het Agentschap Wegen en Verkeer bevat goed nieuws voor de mobiliteit in onze gemeenten. Vlaams Minister van Mobiliteit en Openbare Werken, Ben Weyts, maakt geld vrij voor de aanleg van een volwaardig op- en afrittencomplex op de A12. De verkeerslichten ter hoogte van de Kerkhofstraat zullen dus in de nabije toekomst verdwijnen”, zegt Nadia Sminate, burgemeester van Londerzeel en Vlaams Parlementslid. “De N-VA is al lang vragende partij voor deze investering in vlotter en veiliger verkeer.”

De minister gebruikt de opbrengsten van de slimme kilometerheffing voor vrachtwagens om het investeringsbudget voor onze wegen met 1/3e te verhogen: van 350 naar 450 miljoen euro per jaar. De gevoelige verhoging betekent dat er meer kan worden gewerkt aan de weg.

“Dit is geweldig nieuws voor Londerzeel en Meise”, stellen Sminate en schepen van Mobiliteit in Meise, Jonathan De Valck, tevreden vast. “Deze investeringen gaan een voelbaar verschil maken. Geen lichten meer, dus geen files en een betere doorstroming van het verkeer, maar in de eerste plaats minder ongevallen en meer verkeersveiligheid voor de (kwetsbare) weggebruikers. We zijn alvast zeer blij dat er na dertig jaar praten eindelijk actie wordt ondernomen in dit dossier.”