Zwembad herkanst

Op 26 juni 2013

Het werk van alledag

Bij het interne kerntakendebat dat de gemeente enige tijd geleden voerde, zetten de drie meerderheidspartijen de koers uit voor het beleid dat ze de komende zes jaar willen voeren en de accenten die ze daarin wensen te leggen. Een degelijke en aangepaste sportinfrastructuur aanbieden aan het Londerzeelse publiek, is daar één van. Onze sportieve schepen van Sport, Gerda Verhulst, is alvast verheugd over de beslissing: “De zwembadsite is een mooie locatie en biedt tal van mogelijkheden voor de verdere uitbouw van een sportinfrastructuur die naam waardig. Dat het gemeentebestuur, onder aansturing van de N-VA, uiteindelijk een eerste knoop heeft doorgehakt in een dossier dat al jarenlang een oud zeer was in politieke kringen, doet me hoopvol naar de toekomst kijken. In een eerste fase zorgen we voor de nodige herstellingen aan het golfslagzwembad, dat het in het verleden al wel vaker eens liet afweten. Zo kunnen de recreatieve waterratten onder ons weer ten volle genieten van hun zwembadbezoek. Ook de dagelijkse werking en de exploitatie van het bad werden doorgelicht. We passen de tarieven aan, sturen de openingsuren bij en optimaliseren de inzet van personeel. Het zijn de eerste stappen richting een efficiënter beheer.”

Wat heeft de toekomst in petto?

Eind deze maand zette het gemeentebestuur het licht ook op groen voor een audit van de volledige site. Die zal enerzijds bestaan uit een haalbaarheidsstudie, die de mogelijke scenario’s zal bekijken en die zal moeten uitwijzen welke oplossing voor de gemeente de meest haalbare is. Anderzijds zal de audit de mogelijkheden van een publiek-private samenwerking onderzoeken.

Wat er ook uit de bus zal komen, het is onze ambitie om de site in de Lijsterstraat op te waarderen en te laten uitgroeien tot een volwaardige sportinfrastructuur voor de inwoners van Londerzeel (en omstreken) waar verschillende sportdisciplines en -verenigingen hun plaats vinden, waar sportliefhebbers de sport van hun keuze naar believen kunnen uitoefenen en waar mensen elkaar in een sportief kader kunnen ontmoeten.