Standpunt schepencollege aangaande de toekomstvisie rond het gemeentelijk recreatiebad

Op 2 april 2013

In afwachting van de resultaten van de studieopdracht zal de exploitatie van het bad meer rendabel worden gemaakt op basis van de voorzetten die werden gegeven door Sportfondsen Nederland. Items die hierbij worden afgetoetst zijn onder meer het tarievenbeleid, de openingsuren en de optimalisatie van het onderhoud. De gemeente blijft ondertussen investeren in aanpassingen die de veiligheid van personeel en zwemmers moeten waarborgen net zoals dit in het verleden is gebeurd. Dit laatste blijkt ten volle uit de cijfers van de vorige jaren: van 2007 tot 2012 werd niet minder dan € 803.000,00 besteed aan het zwembad waarvan € 355.000,00 aan loutere investeringen(vervanging luchtgroep, nieuwe dakbedekking, herstel glasdallen.). Bijkomend werd in dezelfde referteperiode € 221.000,00 betaald aan de firma Cofely voor het exploitatiecontract vermeerderd met € 227.000,00 aan herstellingen door dezelfde firma. Om de exploitatie verder te garanderen, werd door het college een hernieuwing van de exploitatievergunning aangevraagd die vervalt in juni 2013. Anticiperend op de aanvraag worden nog een aantal knelpunten weggewerkt zoals onder meer een aanpassing van de chemicaliënopslag en enkele kleinere aanpassingen aan sanitair en EHBO-ruimte.