Jaarmarkt Steenhuffel

Op 5 juni 2012

De jaarmarkt van Steenhuffel is traditioneel een van de druktst bezochte jaarmarkten uit de streek en meestal is het schitterend weer. Ondanks de dorpskernhernieuwing in Steenhuffel en de daaruit voortvloeiende heroriëntering van de staanplaatsen en ook onze nieuwe plaats mag niemand klagen: we hebben heel veel volk gezien, de zon brandde (ik durf te wedden dat er de dagen nadien heel wat aftersunpotjes verkocht werden) en de cava stroomde rijkelijk. Op het einde van de dag waren alle flessen cava leeg en is onze ploeg dan maar elders een pint gaan pakken, kijk maar naar de foto's ;-). Koen en Geert waren al van heel vroeg bezig met het opstellen van de tent en plots kreeg Koen een lumineus idee: hij begon alle verlichtingspalen te voorzien van ballonnen (die door de helium vanzelf naar boven schoven).

Al gauw kwamen Els, Theo en Koen het team vervoegen om ballonnetjes op te blazen en uit te delen. Ook Lena kwam een handje toesteken en het was nodig want de ballonnetjes gingen sneller de deur uit, of beter de tent, dan wij ze konden vullen. En toen waren onze koordjes op. Geert ging op pad en mocht een hoop koordjes lenen bij een andere standhouder (van auto's) dus we waren gered... tot onze ballonnekes ook op waren natuurlijk, of was het gas eerst op?